značka MOTOBECANE
Ve dvacátých letech byla v Paine (Francie) založena firma S.I.C.A.M.
(Société Industrielle de Construction d’Automobiles et de Moteurs)
ve které Charles Benoit a Abel Bardin začali společně s Marcelem Violetem
specialistou na konstrukci dvoutaktních motorů vyvíjet první cyclecar.
Protoyp vozidla byl požárem z ničen a myšlenka výroby cyclecaru
opuštěna.
Společníci se potom zaměřili na vývoj dvoutaktního motokola s
motorem o obsahu 175ccm a pohonem zadního kola řemenem.
Motor měl vrtání 56 a zdih 70, a při 1800 ot/min. měl výkon 1,75HP.
První prototyp opusti továrnu v roce 1923, výroba se rozjela naplno v
roce 1924.
V té době stál motocykl 1395 franků.
Často jsou nabízeny na prodej MB1 údajně z roku 1923 nebo dokonce
1922. Rok 22 je zcela nemožný, jak uvedeno výše.
U těchto prvních typů je svíčka na válci zezadu, dekompresor je svislý,
magneto (Magneto France nebo Bosch) je poháněné cyklořetězem a
není zakryté. Karburátor je Zenith typ 15H.
Tento typ se s drobnými úpravami udržel ve výrobě až do roku 1929,
kdy byl nahrazen novým modelem MB2, který má zadní kolo již
poháněné řetězem.
Další ilustrační fotografie tohoto typu
stejný typ, ale s "dámským" rámem
a takhle to vypadá když se to ze stodoly vytáhne
a jeden pěkný dobový leták nakonec ! ! !